2014. március 21., péntek

Egészség és szépségápolás

Mostanság egyre többet foglalkozok az egészséggel és a saját bőrömmel is. Sosem kellett szerencsére kezelnem, a kis kori ekcémán kivül nem volt semmilyen problémám. Mostanában többször vettem észre hogy viszket a bőröm, mint kiderült a mosóporok valamilyen adalékára lehetek allergiás vagy csak szimplán irritálja a bőrömet.
Otthon ismertük meg a Zöld Sarokban, Boróka névre hallgató szappant, amit ajándékba kaptunk egy kedves ismerőstől. Félretettük a tusfürdőket és kipróbáltuk a szappanos fürdést. Hihetetlen mennyire jót tesz a bőrnek. Szerencsére körömvirágosat kezdtünk használni ami egyáltalán nem szárította egyikünk bőrét sem. Szerettünk volna kihozni még többet és áttérni a szappanos fürdésre, de sajnos nem volt több kész Boróka szappan. Így sem maradtunk üres kézzel, valami bio szappant vettünk abból is körömvirágosat és aloe verásat. Jónak jó volt, de mégsem volt meg az az igazi házzal készített szappan jellege. Tudat alatt engem piszkálni kezdett. Keresgélni kezdtem míg sok olvasás után ráakadtam az úgynevezett Marseille-i szappanra, "Savon de Marseille" amit rengetegen dicsértek. Szerencsére az Amazon ilyenkor kéznél van és 2 nap múlva már a fürdőszobában csücsült egy nagy kocka belőle. Azóta is ezt használjuk és nem tudok róla rosszat mondani. Illatra mégsem olyan mint egy agyonillatosított tusfürdő, de csodákat tesz a bőrrel. Márk hátán eltűntek a kis piros pöttyök, a pattanásaink is szinte felszívódtak és mintha baba bőrünk lenne.
A samponokat is kezdjük kivonni a forgalomból, sokkal dúsabb lesz egy szappanos hajmosás után a hajam és sokszor több ideig is bírja mosás nélkül. Sajnos a Marseille-i szappan az én hajamra nem túl jó, így most úgynevezett "samponszappan" keresésbe vagyok, de még nem szántam magam rá a vásárlásra. 
Sosem voltam az a lány aki 2 kg alapozót rak az arcára vagy többféle árnyalatban villódzik a szeme a szemhéjpúdertől, vagy épp mindennap rúzsozza magát. Minden nap találkozom a munkahelyemen jobbnál, jobb sminkkészletekkel, kiegészítőkkel. Elhatároztam hogy mivel sose költöttem túl sokat ezekre a dolgokra, most igenis a számomra megfelelő dolgokat veszem, ár ellenére. Legfőképp L'oreal és Maybelline termékek jöttek szóba. Így életem első rúzsának is sikerült a kosárkámba kerülnie. Bár szerintem még mindig nem leszek rúzsmániás :)
A bőr ápolásán kívül elkezdtem odafigyelni hogy minél több gyümölcsöt egyek. A csokikat leváltotta az alma, banán, müzliszelet de persze a csokoládé sem hagyható ki teljesen az étrendből. Legalább is egy csokis muffin, vagy egy ínyencség biztosan nem! :) Szerencsére sikerült leszoknunk a hétvégi nasi, chips evésről is. Már csak havi 1-2-szer kerül a kezünkbe de akkor is megbeszéljük hogy na most egy kicsit szabad ugye?
A hét kedvence épp a frissen csavart narancslé lett, hisz 1 kg narancsot sose tudnék megenni. Így pedig gyorsabban fogy és még finomabb is!
Március 7-én egy 30 napos edzéstervbe kezdtem, amit egy barátnőm posztolt. Egyszerű, gyors, kiegészíthető és élvezed is. 30 day ab&squat! A felénél tartok épp, de sajnos az e heti lebetegedésem miatt 3 nap kimaradt, így majd 3 nappal hosszabbítom is tervet. Alapjáraton felülésből, hasprésből és guggolásból áll, de én kiegészítettem kitöréssel és mindig valami mással, amihez kedvem van. Legutóbb lábemelés, vagy néha pár aerobic mozdulat, amikre még emlékszem, illetve pár táncmozgás kerül elő az edzés alatt. Jó érzés kicsit csinálni valamit. Remélem azért eredménye is lesz majd ha végzem vele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése